Nyligen vann frisörsalongen Hos Sasha Redken Business Award 2016 vid en gala på Tylösand i Halmstad. Hos Sasha är en av Redkens flera hundra VIP-salonger och tog emot priset med motiveringen: ”Salongens vision är att alltid vara till hands för sin kund och ser försäljning som kundvård och kundservice”.
Sasha Omerbasic blev helt överraskad av utnämningen och visste inte ens om att ett pris skulle delas ut vid evenemanget.
– Vi vill tacka Redken Sverige för denna fina utmärkelse och givetvis ett stort tack till våra fantastiska kunder – det är de som tror på oss och gör det möjligt för oss att vara bäst på det vi gör, säger han.
Salongen har ett stort förtroende hos kunderna, berättar Sasha, de låter frisörerna ta ut svängarna så att de hela tiden utvecklas.
– Vi har lite fria händer hos kunderna, det är där vi utvecklas. Om vi får göra det vi säger att vi vill göra känner kunden oftast att det är rätt, säger han.
Redken ställer höga krav på vilka salonger som får vara deras partners, och bland dessa blev alltså Hos Sasha utnämnd som årets främsta salong. Det handlar inte bara om att sälja Redkens produkter, utan om att ha kunskap och kunna erbjuda kunderna helheten.
– Oftast är det stockholmssalonger som syns och hörs, det är roligt att sätta Nässjö på kartan. En del frågade oss var Nässjö ligger, skrattar Sasha.
Nu siktar de på att fortsätta utvecklas, och de går på så många utbildningar som möjligt för att hela tiden hålla sig uppdaterade.
– Det är jättekul med det här priset, det visar att det vi kämpar med lönar sig. Men nu siktar vi på att bli ännu bättre, avslutar Sasha Omerbasic.
Hos Sasha består av de tre frisörerna Sasha och Iris Omerbasic, samt Mirre Jakupovic.