Nu breddar reklam- och IT-byrån OAS sin kompetens ytterligare. I och med förvärvet av PM Mediebyrå kan de erbjuda sin kunder effektiv strategisk rådgivning kring digital och analog annonsering.
– Förvärvet tillför ytterligare en dimension till vårt tjänsteutbud. Från att bara att jobbat med vissa delar inom medieplanering, kommer vi nu kunna hjälpa våra kunder att forma en komplett mediestrategi för att optimera sin marknadsföring. Detta skapar en minst sagt spännande helhet tillsammans med resten av vårt tjänsteutbud på reklambyrån, säger vd Johan Vågerdal.
Pierre Martedal, mediestrateg med ett förflutet som digital annonssäljare på Hallpressen, kommer att ha huvudansvar för frågor som rör mediestrategi på OAS.
– Jag är väldigt glad vi fått ihop det här samarbetet efter en lång tid med samtal och möten. Vi blir ett starkt team med flera olika specialistkunskaper, och det känns inspirerande att veta att vi nu kan hjälpa våra kunder på alla plan som behövs, säger Pierre Martedal.