Att inte tappa kunder

Med enkla, lättskötta system hjälper Lundalogik företag att skapa goda och effektiva rutiner för försäljning, uppföljning och goda kundrelationer.

Om det händer att man som säljare missar att följa upp sina kunder kan det vara en god idé att skaffa ett CRM-system (Customer Relationship Management). Det är nämligen bristen på uppföljning som är en av de största anledningarna till att kunder lämnar en leverantör.
– Vissa säljare jobbar med Excel-filer eller Post-It-lappar som ”säljstöd”- Det är varken enkelt, säkert eller effektivt. Med ett CRM-system får man däremot ordning och reda, säger Andreas Jacobsson på Lundalogik och syftar på deras program LIME Easy.
– Du får full koll på både kontakterna och på vad du har sagt, gjort och lovat.

I början av nittiotalet var Lundalogik ett av Sveriges första företag på CRM-marknaden. Då var de tre anställda – idag är de 110.
– Vi brinner för att göra säljarens vardag enklare. Eftersom vi är en helhetsleverantör som kodar, säljer och supportar allting själva är vi grymt engagerade. Det är en stor trygghet för våra kunder.

Varje införande av LIME Easy – eller dess ännu mer kraftfulla storebror, LIME Pro – är unikt. Lundalogik har mer än 5000 kunder och alla har skräddarsytt sitt system för att det ska passa just deras verksamhet.
– Systemet har funnits sedan 1991 och våra utvecklare förbättrar det ständigt, så det är väldigt stabilt och saknar ”barnsjukdomar”. Jag skulle vilja påstå att vi är en trygg och långsiktig CRM-leverantör, avslutar Andreas Jacobsson.

 


Läs mer på Lundalogiks webbplats.