Nässjö Bokhandel har under lång tid haft ett sortiment av kontorsmaterial. Via mail, telefon eller besök har man kunnat beställa artiklar för kontoret. Nu blir det emellertid mycket smidigare. På måndag 30 maj lanserar de en webbshop för kontorsvaror.
– Detta blir ett smidigt sätt att knappa in sig till hela vårt sortiment. Den riktar sig främst till företagskunder, även om privatpersoner också kan handla där, säger Jenny Larsson som driver butiken tillsammans med Patrik Eberhardsson.
Ett antal företag har under ett par månader provkört webbshopen, för att Nässjö Bokhandel ska kunna vara trygga med att det fungerar. Resultatet har varit mycket positivt och logistiken har fungerat väl.
– Dels levererar vi varorna personligen, och dels, när det är lite större beställningar, så kommer de att gå direkt från ett lager till kunden. Det beror på hur stor ordern är, säger Patrik Eberhardsson.
Förhoppningen är att fler företag ska få upp ögonen för Nässjö Bokhandel som ett bra alternativ för kontorsvaror, och att underlätta inköpen i och med att man kan genomföra beställningarna när som helst på dygnet.
– På det här sättet blir det helt oberoende av våra öppettider. Det blir smidigare, samtidigt som man kan handla allting man behöver för kontoret lokalt, med leverans på en eller två dagar, säger Jenny Larsson.
Den nya webbutiken kommer att ha ett stort sortiment med allt från fika och städ till maskiner och pappersvaror. Utbudet har funnits där även tidigare för kunder att beställa, men i och med online-satsningen blir hela sortimentet överskådligt på ett bättre sätt, där kunden kan botanisera på egen hand.
– Vi tror att det finns underlag för ytterligare en aktör här och att det finns företag som känner att de vill handla lokalt. Och spara tid tror vi också att de ska göra, säger Patrik Eberhardsson.
Nässjö Bokhandels nya satsning är geografiskt obunden i och med att leveranser kan skickas direkt från ett lager, men de riktar i första hand in sig på kunder på Höglandet.
>>Se webbutiken.