KL Media blir RÄTT KOMMUNIKATION

KL Media heter från och med idag RÄTT KOMMUNIKATION, ett namn som på ett bättre sätt speglar den verksamhet som präglar bolaget. 
Från vänster Mladen Brtan, tekniker,  Mattias Stennert, delägare, Henrik Björkman, delägare och Richard Ritheim, delägare.
Marthina Knutsson, VD och ägare till RÄTT KOMMUNIKATION. Foto: Jonny Lindh. 

Från och med idag byter KL Media sitt namn till RÄTT KOMMUNIKATION. Det nya namnet kommer att spegla verksamheten bättre, menar Marthina Knutsson, VD och ägare till RÄTT KOMMUNIKATION.
– Ordet media associeras ofta med reklambyråer vilket inte speglar företagets profil.
Det nya namnet ger en bättre inblick i vad vi håller på med, nämligen kommunikation, säger Marthina.

Och kommunicerar, det gör RÄTT KOMMUNIKATION. Mer än någonsin, dessutom.
I samband med namnbytet har företaget flyttat in i nya lokaler vid torget i Bodafors och tagit in ännu en konsult på halvtid. Totalt består nu RÄTT KOMMUNIKATIONS arbetsstyrka av fyra konsulter, utöver Marthina. I snitt har bolaget cirka 2,5 heltidstjänster igång, vilket innebär mer än en fördubbling på ett år.
– Goda resultat, nöjda kunder och bra referenser är tre stora faktorer som gjort vår tillväxt möjlig, säger Marthina.

RÄTT KOMMUNIKATION anlitas för omvärldsanalyser, besöksbokning, marknadsundersökningar och uppföljning. Företaget söker upp nya potentiella kunder åt sina uppdragsgivare via telefon och bokar besök med de intresserade, samt samlar in värdefull information från de som inte har möjlighet att ta emot ett besök.

Vid ett projekt börjar RÄTT KOMMUNIKATION med att sätta sig in i kunderens verksamhet för att på bästa sätt kunna representera företaget. De bokar sedan in ett besök, något som frigör tid åt företagets egna säljare så att de kan ägna sig åt sin uppgift – att sälja.
– Vi som jobbar professionellt med detta har möjlighet att återkomma när personen är tillbaka från sitt möte vid, säg klockan tio. Ringer man kvart över tio kanske han är i ett nytt möte. Där är styrkan med oss, att vi helt och hållet ägnar oss åt detta, säger Marthina.

En ny tjänst i RÄTT KOMMUNIKATIONS sortiment är säljutbildning och coachning. Coaching kan bland annat innebära att man får sin egen säljpersonal samlyssna för att få hjälp med exempel avslutstekniker, presentation eller behovsanalys. Man får även rådgivning kring hur man kan förbättra sina kundkontakter över telefon.
Dessutom har de nyligen investerat i ett nytt webbenkätsystem, vilket ger ännu bättre möjligheter till kundundersökningar – ett sätt för företag att mäta vad man bör förbättra.
– Ofta har företaget en känsla av vilka förändringar som kan behöva göras, och genom en undersökning får företaget det svart på vitt, avslutar Marthina.

Läs mer på www.rättkommunikation.se