Att gå från idé till verklighet

Christer Rasmusson vid McCarthy Business Consulting kommer snart ut med boken ”Turn Your Vision into Reality”. ”Många har bra idéer men vet inte hur de ska förverkliga dem”, säger han.
Christer Rasmusson vid en uppskattad föreläsning på Hotell Högland i Nässjö.
Christer Rasmusson vid en uppskattad föreläsning på Hotell Högland i Nässjö.

Under hösten har Nässjö Näringsliv AB arrangerat uppskattade seminarier i samarbete med McCarthy Business Consulting ABs föreläsare och coach Christer Rasmusson. Under teman som ”Behåll fokus på det som är viktigast” och ”4 principer för ett inspirerande ledarskap” har Rasmusson bidragit med inspiration och nya perspektiv kring personliga och professionella mål till flertalet Nässjöföretag. Lagom till Jul kommer han ut med sin bok med titeln ”Turn Your Vision into Reality”.
– Boken är till för alla som är intresserade av personlig utveckling och för människor i ledande positioner. Den handlar bland annat om hur du kan nå dina mål, men också om hur du som ledare kan hjälpa andra människor att nå sina mål. För alla som är eller vill bli entreprenörer är den klockren, säger Christer Rasmusson.

Rasmussons egen drivkraft handlar om att hjälpa människor att leva det liv de vill leva men idag kanske bara drömmer om att få göra.
– Det är många som tänker ”en dag”, som har bra idéer men inte vet hur de ska förverkliga dem, säger han.

Från idé till verklighet

Christer Rasmussons bok "Turn Your Vision into Reality" kommer ut i december.
Christer Rasmussons bok ”Turn Your Vision into Reality” kommer ut i december.

Boken handlar om vikten av att ha mål och visioner – och hur vi kan uppnå dem.
– Vi har mellan 100 och 500 triljoner synapser i vår hjärna. Och dessa synapser ställs in utifrån det som är viktigt för oss. Många människor har inte mål utan väljer att ha alla ”dörrar öppna”. När du sätter mål så ställer sig våra synapser in på vad det är som är viktigt för dig. Så fort dina synapser vet vad som är viktigt för dig så kommer de hjälpa dig att lägga märke till det som är relevant och viktigt för dig gällande hur du kan nå dina mål. Ett exempel jag tar upp i boken är om du ska köpa ny bil. Så fort du har du bestämt dig för att köpa t ex en röd BMW ställer dina synapser sig in på att just röd BMW är viktigt för dig. Vad som nu händer är att du kommer att se röda BMW:s överallt. Inte för att det finns fler röda BMW utan för att din hjärna har talat om för dig att just röd BMW är viktigt. Det är så de fungerar, säger han.

Eftersom Christer Rasmusson har uppdrag internationellt är boken skriven på engelska. Nässjö Näringsliv AB:s intressenter kommer att erbjudas att köpa den till ett rabatterat pris. Boken kommer ut i mitten av december 2015.