Bombardiers nye VD till säkerhetskonferensen

Bombardiers nytillträdde VD Thore Sekkenes är med bland de som anmält sig till konferensen ”Det är väl ingen risk – vi kan väl chansa” som genomförs måndag den 24 oktober i Nässjö. Det berättade han vid ett arrangemang hos Bombardier i Stockholm nyligen.
Kommunikationschef Pär Isaksson intervjuar fr v Marnia Sundman, kundansvarig för underhåll, vice VD Fredrik Nordström samt nytillträdde VD:n Thore Sekkenes vid Bombardiers arrangemang i Stockholm.
Kommunikationschef Pär Isaksson intervjuar fr v Marina Sundman, kundansvarig för underhåll, vice VD Fredrik Nordström samt nytillträdde VD:n Thore Sekkenes vid Bombardiers arrangemang i Stockholm.

En välarrangerad träff genomfördes hos Bombardier i Stockholm i förra veckan. Samtidigt som förre VD:n Klas Wåhlberg avtackades av kolleger och affärsbekanta så presenterades nye VD:n Thore Sekkenes för en skara intresserade personer från branschen.

Thore Sekkenes
Thore Sekkenes

Thore Sekkenes har lång industrierfarenhet från Bombardier och ABB och är idag platschef i Västerås inom funktionen Internal Supply Chain, en befattning som han behåller även framöver. Han är civilingenjör från Kungliga Tekniska Högskolan och har en MBA från Uppsala universitet.

När Bombardiers nye VD blivit uppmärksammad på konferensen ”Det är väl ingen risk vi kan väl chansa” som genomförs måndagen den 24 oktober i Nässjö så var beskedet glasklart:
– En viktig konferens. Där kommer jag att deltaga. Information om konferensen finns på nnab.se/24oktober

Klas Wåhlberg, som blir ny VD för Teknikföretagen, intervjuades av Bombardiers kommunikationschef Pär Isaksson. Wåhlberg berättade bland annat att Teknikföretagen står för 50 procent av det svenska exportvärdet. Med glimten i ögat berättade han också att det talas mera nu än tidigare om järnvägsfrågor hos Teknikföretagen. Under arrangemanget intervjuades också den nye vice VD Fredrik Nordström liksom Maria Sundman, kundansvarig för underhåll samt Thomas Bimer, chef för region signaldivisonen om smarta lösningar.
– I dag har vi teknik så vi kan åtgärda felen innan de uppstår. Den modellen är klart kostnadseffektiv, menade Thomas Bimer.

>>Se videoklipp från Bombardiers arrangemang