Din Webbstrateg delar med sig av sin kunskap

Ett av Din Webbstrategs affärsområden är att ge utbildning inom webb och marknadskommunikation, vilket de på senare tid har fått göra på Nässjö Akademien.

20140120_dinwebbstrateg_artikelbild
Förra året startade
den nya YH-utbildning Digital Marknadskoordinator på Nässjö Akademien. I denna utbildning är Din Webbstrateg inhyrda som externa konsultlärare där de driver sju av tio kurser. Företaget är experter inom webb och marknadskommunikation.
– Nästa start av utbildningen kommer att ske i höst. Det går redan nu att söka via Nässjöakademin och förhoppningsvis så kommer det att finnas utrymme att förlänga utbildningen. Så att låta eleven får tid att specialisera sig inom ett specifikt ämnesområde, säger Helena Karlsson, Marketing Executive på Din Webbstrateg som även är ordförande i Ledningsgruppen för utbildningen.

Efter utbildningen blir eleverna ”Digital Marknadskoordinator”. Eleverna ska kunna arbeta med bland annat att agera som beslutsstöd i olika digitala upphandlingar, driva digitala utvecklingsprojekt och kravställa leverantörer inom digital kommunikation. En viktig del i yrkesrollen är att kunna ta fram rapporter/underlag som ledningen behöver för att kunna sköta den digitala utvecklingen.

Utbildningen är en heltidsutbildning som pågår under ett år. Johanna Grek, Key Account Manager på Din Webbstrateg, berättar att de även skräddarsyr utbildningar för företag som är intresserade av att lära sig mer inom webb och marknadskommunikation. Konceptet de har tagit fram är så kallade ”utbildningsbankar” där företagen abonnerar på utbildningar och tillfällen. Din Webbstrateg skräddarsyr även föreläsningar som hålls för mindre och större grupper.
– Oftast handlar det om att vi utbildar en till tre personer från ett företag. Det kan vara ett eller flera utbildningstillfällen som sträcker sig över en längre period, säger Johanna Grek.

Din Webbstrateg finns i Jönköping och är operativa strateg inom Webb och marknadskommunikation. Förutom utbildning så arbetar de med affärsområdena ”Anlita en konsult” och ”Din Webbstrategs projektprocess”.
– En av de saker vi gör är att hjälpa våra kunder att kravställa sina externa leverantörer och sina interna resurser, säger Johanna Grek.

Eftersom Din Webbstrateg arbetar som oberoende konsulter är de oftast med i beslutsprocessen efter att de är klara med kravställningen. Kunden får då ett underlag som sedan skickas ut till flera olika leverantörer och därigenom kan de begära offert för att sedan göra sitt val av leverantör.
– På detta vis vet vi att kunden får den leverantör som är bäst lämpad för just dem, avslutar Johanna Grek.

För mer information, besök www.dinwebbstrateg.se