Onlinegallerian Footmall.se expanderar till Norge

Nu expanderar onlinegallerian Footmall.se till Norge. Onlinegallerian samlar och jämför skor från namnkunniga webbutiker på nätet, som Nelly, Footway och Zalando för att konsumenter ska hitta rätt sko till rätt pris. 

E-handeln växer och allt fler människor handlar varor via nätet. Detta gör det möjligt för olika onlinegallerior att växa fram och förenkla köpprocessen för konsumenter. En av dessa är Footmall som nu expanderar. Footmall.se, som samlar flera webbshoppar under ett och samma tak, lanserar nu sin onlinegalleria i Norge. Gallerian finns nu att besöka på www.footmall.no och kommer att drivas av Footmall Norden AB.
– Vi har fått väldigt positiv respons på den svenska marknaden och nu vill vi underlätta för smarta konsumenter i vårt grannland Norge, säger Joacim Gustafsson, en av grundarna till Footmall Norden AB.

Footmall samlar och jämför nästan 100 000 skor från 16 namnkunniga webbutiker, som Nelly, Ellos, Brandos, Zalando och Footway. Detta ger konsumenter möjligheten att enkelt hitta de snyggaste skorna till det bästa priset. Idag är det väldigt vanligt att konsumenter söker på varor via sökmotorer eller söktjänster innan de gör det slutgiltiga köpet, vilket leder till att tjänster som Footmall har blivit en naturlig del av e-handelsprocessen.
– Vi strävar efter att bli Nordens ledande onlinegalleria för skor och en utlandsetablering för att bredda marknaden är därför ett naturligt steg i ledet för att uppnå vårt mål, avslutar Joacim.

Footmall grundades i Nässjö år 2013 av Joacim Gustafsson,  Alexander Cederblad och Emil Svensson – alla 22 år unga.  De har på egen hand utvecklat onlinegallerian Footmall.se.