Ny VD och nya lokaler för Möbelmästarna

Det blev minst sagt en stor invigningsfest för Möbelmästarnas nya lokaler i Malmbäck. De fick 150 besökare som hade rest från hela Sverige för att vara med på deras fest i maj. Dessutom tillträdde Inger Branmark som ny VD samma månad.

Nu har möbelkedjan Möbelmästarna flyttat in i deras nya huvudkontor. Den första oktober tog de över fastigheten på Fabriksgatan i Malmbäck och har sedan dess renoverat upp den för tre miljoner kronor. Och visst var det värt vartenda öre, att gå in i deras nya lokaler känns som att gå in i en av deras kataloger. Väggarna lyser vita och rummen är fyllda med moderna möbler.

Det nya kontoret har en 500 kvadratmeter öppen planlösning, något som verkligen Möbelmästarna var i behov av. Deras tidigare lokaler hade trånga passager med lager och fotostudio på två olika våningar – som minst sagt var ett logistiskt problem.
– Eftersom vi hade lagret och fotostudion på olika våningar var vi tvungna att bära alla möblerna emellan. Men nu har vi allt på en våning, vilket gör det hela mycket mer effektivt och kan göra katalogen på en kortare tid, säger Inger Branmark, den nya VD:n på Möbelmästarna.

Inger Branmark tog över VD-posten den första maj. Tidigare var Inger Claesson VD som nu ska gå i pension, men än så länge arbetar kvar på marknadsavdelningen på Möbelmästarna.

Den 26 maj invigdes lokalerna tillsammans med 150 besökare från hela landet. Det blev en riktig sommarfest med en skinande sol och god mat. Styrelseordföranden Henrik Blomsterberg höll invigningstal som inte bara var intressant utan som man även fick god nytta av när man skulle gå en tipsrunda i närområdet. Möbelmästarna hade delat in alla sina besökare i lag där de fick tillsammans svara på frågor om Möbelmästarnas historia.

Till hösten satsar Möbelmästarna vidare och Inger Branmark börjar med att besöka alla deras 35 butiker.
– Jag kommer att besöka alla våra butiker för att på plats se allas förutsättningar och för att ta del av tankar och idéer om hur vi blir kundens naturliga förstaval. Konsumenter är idag både kunniga, krävande och har många behov. Det handlar inte bara om pris och produkt. Det är lika viktigt med värderingar, upplevelser och attityd som rätt timing och varumärke, avslutar Inger Branmark.