Efter öppnandet av Lindex, Apoteket och H&M fortsätter Gallerian Lokets fastighetsägare att fylla övervåningen. Nästa steg är att öppna 3-5 butiker och samtidigt bygga kundgång till rulltrappan för att docka ihop våningarna.
I Almenäs Köpstad kommer Willys slå upp portarna i början av december och här pågår även dialog med olika kedjor. Målet är, precis som i city, Ica-området och Sörängsrondellen, att fylla de ytor som kan ge långsiktig och hållbar handel.
Under våren har flera befintliga butiker gjort omfattande renoveringar och förädlingar. För att nämna några har Life helt bytt inredning med allt vad det innebär, Önskabutiken bytt golv och tak inklusive ommöblering, Elsies Konditori har gjort en totalrenovering med påföljande ny logga och god glass men även ICA Kvantum som byggt nytt pantrum och renoverat sin fasad. Detta är några exempel och fler finns det och fler kommer det att bli, kan jag lova. Dessa satsningar är viktiga för den enskilda butiken och stadens attraktivitet. Besök dem gärna för att se hur fint det blev.
Utöver utbudet i staden måste både den fysiska miljön och bemötande av våra kunder fungera på ett sätt som gärna bygger relationer. Inte minst på en ort i Nässjös storlek. I våras genomfördes en kundundersökning (med höga betyg) i stort sett i alla butiker vilket följdes upp med ett uppskattat seminarium. Dessa kundundersökningar kommer att genomföras även under hösten.
Genom stadskärneutvecklingen där Kommun, handel och fastighetsägare samverkar har ett antal fysiska åtgärder genomförts. Ni har säkert sett de nya armaturerna från Resecentrum genom Stortorget till Pigalle. Men även den nya julbelysningen, soffor och papperskorgar och ökad städning på söndagar.
Nu ser vi fram emot när Rådhusgatan blir klar som vår nya affärsgata i vår. I framtida arbete fortsätter vi med både större och mindre förändringar, alltifrån parkeringsskyltar till ombyggnation av fler gator och kanske till och med en brygga i Ingsbergssjön.