Det har knappt gått ett halvår sedan Privab tog över Nässjötryckeriets lokaler. Under den tiden har det målats och renoverats och är nu så pass färdigt att Privab passar på att visa upp resultatet i samband med sin årliga mässa.
– Ofta är vi fokuserade på vår lilla damm, men nu tänkte vi att det var dags att visa upp våra nya lokaler och bjuda in en bredare krets här i Nässjö, säger Kristoffer Lundin som är vd för Privab sedan den första augusti i år.
Alla företag i Nässjö är välkomna att anmäla två personer till mässan och Kristoffer hoppas på stor uppslutning.
– Vi hoppas och tror att det finns ett intresse bland företagen i Nässjö att se vad som händer här, säger Kristoffer.
Smak för branschen
Trots att Kristoffer Lundin är ny som vd är han knappast någon rookie i bolaget. Han har tidigare jobbat på Privab som bland annat operativ chef. Men för fem år sedan lämnade han företaget för ett mellanspel inom städbranschen.
– Sedan gick jag till cafébranschen och efter ett år där fick jag ett samtal från Fredrik Samuelsson som äger Privab Nässjö. Han frågade om jag ville ta rollen som vd och det var ett lätt beslut att tacka ja till, berättar Kristoffer.
– Anledningen till att beslutet var så lätt är ju att jag känner de som jobbar här. Jag skulle vilja hävda att medarbetarna på Privab är anledningen till att bolaget utvecklas så pass mycket hela tiden, säger Kristoffer.
Privab är idag ett fyrtiotal anställda i Nässjö och har en omsättning som i år kan nå närmare 400 miljoner kronor. Men siktet är inställt på att växa ännu mer.
– Vi håller på med ett flertal olika förvärv som kommer att göra oss större, men vi ser också en enorm potential på flera olika delar av marknaden där vi kan jobba oss in, säger Kristoffer.
Konkurrensen för bolaget är svidande, men genom att fokusera på extremt korta ledtider, personligt bemötande och en servicegrad som gör konkurrenterna avundsjuka har Privab stora möjligheter att utvecklas mer, menar Kristoffer.
– Nyckeln sitter i personalen. Det finns ett driv att utvecklas hela tiden och det är det som skapar framgång, menar Kristoffer.
Godis vs. hälsotrend
Privab har idag ett brett sortiment av godis, snacks och drycker, men med den rådande hälsotrenden i åtanke har nya koncept fått en naturlig del i bolagets sortiment.
– Vi har ju bland annat Nrg Food med ett brett utbud av hälsobars och drycker. Där ser vi bland annat en stor potential hos gym och liknande företag, säger Kristoffer.
Bolaget har också flera egenutvecklade koncept som de erbjuder dagligvaruhandeln och butiksägare. Och det verkar inte finnas någon gräns för hur mycket godsaker det går att sälja.
– Vi har en stark godistradition i Sverige och framförallt när helgen närmar sig. Då åker godisskålen fram hos de flesta, konstaterar Kristoffer.
Mer om Privabs mässa i Nässjö
Den 12 september kl. 16-18 bjuds alla Nässjöföretag in till Privabs årliga mässa. Ett 30-tal leverantörer finns på plats i Privabs nyrenoverade lokaler och visar upp nyheter och erbjudanden. Anmälan sker till anmalan.nassjo@privab.se – max 2 deltagare per företag. På mässan bjuds på god mat, underhållning, tävlingar och massor av härligt godis.